TIS. 10 JUN 2014. 21:37.

2014/06/10 § Lämna en kommentar

Utvärtes –

Bara en kropp. Inget mer.

Ett berg av ben. Ett ensligt hjärta.

 

Inuti –

Framtida hjältehistorier.

Förlåt mig, fortsätt –

 

Tidigare berättade min vän att hon ofta tråkas ut av vardagen. Samma gamla. Samma nedstämda, gråa dimma som klistrar sig över allting.

En av mina äventyrligaste vänner, ska tilläggas. En upptäckare. En fantastisk, sökande, rastlös själ som trots detta stannar upp och lägger vikt vid vackra detaljer. Konstnärliga intryck. Precis som jag.

Dock är rastlösheten nästan okänd för mig.

Den blir istället lugnet som jag så länge väntat på. Som aldrig innan varit vardag. Som är min skatt nu. Sparar undan det i mina hemligaste vrår. I kistor av guld och bärnsten. Värderar det högre än pengar. Högre än snabba kickar. Högre än spänning. Eftersom det aldrig någonsin varit självklart för mig. Att bara andas. Att bara finnas där. Existera.

 

 

Jag kanske växt något. Utvecklats. Blivit äldre. Blivit tråkig. Men jag tackar ändå mig själv för att jag hittat den. Vardagen. Den disiga dimman.

 

Och kanske är jag mer än bara berg av ben och ett hjärta med separationsångest.

 

Inuti –

Kanske allting. Hela världen.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TIS. 10 JUN 2014. 21:37.C.Wieske.

Meta

