SÖN. 7 APR 2013. 19:16.

2013/04/07 § 1 kommentar

Jag ser min ungdom i bitar. Skärvor. Som ett tappat glas på golvet. Ett krossat självförtroende.

Det krävs mod för att ta sig ut därifrån. Eller att dela. Det minsta man kan göra. För jag hämnades mig själv så många gånger. Torterades. Jag var bara Saw-filmer och text. Min kropp var ord och utropstecken. Min hjärna kaos och skrik. Aldrig att jag varit så avskyvärd mot någon annan människa. Aldrig. Bara mig själv. Äckligt. Mår illa av minnet. Jag trodde det var rätt så. Men jag delade, tillslut. Hittade sidor jag inte trodde funnits. Hittade ledtrådar till någonting större hos mig själv. Modet.

Och jag är ganska fri från det nu. Visst har jag stunder. Visst har jag alltid kvar ett litet finger där någonstans, kanske bara en tanke. Men jag är mer än så nu. Självskyddad. Säger ”bort härifrån” och ”du rör mig inte”. Står fast vid det. Igenom vad som helst. Igenom döden.

Det är ett kapitel, hos mig, men det är ju inte jag som räknas. Så ta dig ut. Eller dela. Det minsta du kan göra. För jag kommer inte se det fyllas i dig. Kaoset. Jag kommer inte se dig bli tunn av tortyr och textrader. Rädslan när jag tänker på det. Pandemonium.

Öppna. Bara lite. Öppna. Prova. Jag bänder dig hellre än att se dig bli som jag. Hata mig hellre. Hör du?

Öppna. Och lita på mig. Börja med det. Lita på mig. Sen får vi se.

§ Ett svar till SÖN. 7 APR 2013. 19:16.

  • Karin skriver:

    Älskar dig o kommer alltid att göra det: Det gör lite ont att läsa dettaen jag tål det.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SÖN. 7 APR 2013. 19:16.C.Wieske.

Meta

