I SVART OCH VITT

2012/05/19 § Lämna en kommentar

jag vandrar tomma gator

sprakande nerrivna neonskyltar
frän lukt av rök och gas
i svart och vitt

titta, här är jag
smutsig och för evigt ensamt strövande

dammet skaver mina ögon
skorpiga ögonfransar
halvblind och utsatt

men det är okej
om jag försvinner nu

ingen hör hemma i dessa öde städer ändå
ingen hör dig skrika

när alla huvuden piper
en auditiv migrän

då och då

en bomb
i mitt samvete
en knöl

du sa till en kvinna en gång
att jag var så annorlunda
att jag blev vacker

nästan
utomjordisk

jag hörde dig

tänker ofta på det
under tiden


söker jag

i hela mitt liv har jag sökt
förgäves

jag hittar aldrig någon som kan se mig

att endast vara människa

(I svart och vitt på Poeter.se)

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I SVART OCH VITTC.Wieske.

Meta

