SÖN. 25 MAR 2012. 12:01.

2012/03/25 § 1 kommentar

Vaknar upp. Jag gråter. Vad har jag gjort? Inser att allt var en dröm men självhatet stannar alltid kvar ändå. Det var mitt fel. Hur kunde jag? Mår illa av mig själv.

Jag befinner mig i Huddinge i den stora sängen mellan de små barnen. Känner att jag kanske borde väcka dem och berätta. Eller kanske inte. Mina historier gör dem oroliga och sorgsna och då skulle även det vara mitt fel.

Argumenterar med mig själv en stund innan jag tvingas viska deras namn. Hanna med sin söta, lilla näsa och sitt starka, erfarna inre (trots att hon bara är ett litet barn) tar tag i mig och håller i mig, panna mot panna. Jag blir lugn men tårarna rinner fortfarande. Försöker intala mig själv att allt det bra de säger om mig stämmer. Jag är en god människa, inget monster, inget vilddjur. Jag tror varken dem eller mig. Blodsmak i munnen. Låter fingrarna treva i ansiktet och känner att även de blir blodiga. Det känns som att jag är blod. Det är allt jag kan bli, precis som i mina drömmar. Darrar nu, allting snurrar och för en sekund tror jag på riktigt att det här är slutet. Nu kommer döden.

På toan, framför spegeln: Ser en blek människa, (ett vilddjur) med rufsigt, färgat hår som står åt alla håll. Hennes röda, svulla ögon som stirrar på mig. Sorgsna ögon. Trötta ögon med mörka ringar nedanför. Ögon som skulle varit vackra om livet behandlat henne bättre. Hon ser sjuk, nästan galen ut. I hennes näsborrar sitter två stora papperstussar intryckta och om man tittar noga kan man urskilja torkade blodrester i ansiktet. Vem är du? Minnet sviker mig.

§ Ett svar till SÖN. 25 MAR 2012. 12:01.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SÖN. 25 MAR 2012. 12:01.C.Wieske.

Meta

