FRE. 3 FEB 2012. 23:10.

2012/02/03 § 1 kommentar

Vissa delar av en själv är viktiga att bevara. Att hålla inom sig tills den eller de rätta personerna kommer och kärleksfullt lockar dem ur dig. Det ska vara en enorm ära att veta allt om en människa. Det ska vara den vackraste av gåvor.

För flödet av information, som jag kallar det; mina råd, mina erfarenheter, det jag vet, är det bästa jag kan ge dig. I alla fall det mest användbara. Och så borde det vara för alla. Så låt inte någon dra det du vet ur din kropp – det går oftast illa och kan skada på mer än det ena sättet.

Vårda mig så ska jag dela med mig av alla mina tankar och hemligheter; allt jag vet och kan lära dig. Tre barn i Stockholm fick mig att inse detta för många år sedan nu. De var dem första jag spillde för. Varje kväll vi var tillsammans läckte jag ut den här informationen i form av spännande godnattsagor. Med häpna miner lyssnade de tills deras små ögonlock blev blytunga och inte orkade hållas uppe mer. Sedan sov vi alltid djupt och jag slutade drömma om ensamhet. Efter det fick jag blodad tand och blev aldrig riktigt normal igen när det kom till att berätta historier. Men egentligen var det ju inga påhittade äventyr, inga sagor jag lät barnen ta del av. Det var mitt liv jag berättade om. De älskade mig för att jag vågade och jag älskade dem mer för att de aldrig, inte en endaste gång, ryggade tillbaka. Alla berättelser var inte vackra, förstår ni.

Men barnen är stora nu. Vuxna och stiliga och alldeles för gamla för sagor. Och även fast jag idag har hundratals nya historier att dela med mig av så finns det ingen att berätta dem för längre. Nuförtiden når de sina utgångsdatum innan orden ens lämnat mina läppar.

Så, till mina 3 Stockholmsbarn som för alltid finns i mina tankar: Hoppas ni lärde er något. Att jag inte var förgäves.


alienlovesong/weheartit

§ Ett svar till FRE. 3 FEB 2012. 23:10.

  • Karin skriver:

    Älskade Caroline vilken text igen. Slutar aldrig att förvånas över hur du skriver. Varför kallar du dem barn? På ett sätt är du mycket mognare än andra i din ålder jag vet det, men livet har väl gjort dig sån.
    Älskar dig precis som du är du är värdefull kom ihåg det!!!!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande FRE. 3 FEB 2012. 23:10.C.Wieske.

Meta

