TIS. 24 JAN 2012. 22:17.

2012/01/24 § Lämna en kommentar

Gör illa mig hela tiden. Tänder som som slås sönder, lungor som gör ont, blodiga händer och blåmärkta kroppsdelar. Det ska låta brutalt, för det är det. Jag mår illa och har svårt att andas. Och det nyaste ärret i handen lyser mot mig varje dag. En slags andra varning. Det var nära ögat. Igen.

Jag skriver aldrig längre. Jag har varken tid eller ro till det. Allt går fort och aldrig får min hjärna sakta ner tillräckligt för att kunna få ut det den vill och behöver. Det betyder inte att tankarna försvinner. Jag memorerar allt, skriver små fotnoter i huvudet och tids nog kommer allt även att synas här, fritt för allmänheten att beskåda.

Det jag har att erbjuda just nu är endast en väldig massa ny musik. Musik som helar mig, öppnar upp min bröstkorg och tvingar lungorna överfulla av syre. Musik som smeker mina ärr och mjukt ber dem berätta sina (oftast) hemska historier. (Det enda musiken inte gjorde var att laga min tand, det fick gott bli mitt eget uppdrag). Lite nytt här, lite nytt där, och så ännu lite mer nytt åt det här hållet. Om ni tittar hitåt någon sekund så hittar ni även allt nytt och gammalt jag funnit som passar den här månaden. Om ni misstänker att ni är som jag så kanske det passar er månad också.


buzzbox

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TIS. 24 JAN 2012. 22:17.C.Wieske.

Meta

