ÅRSRESUMÉ 2011: APR MAJ JUN

2012/01/06 § 1 kommentar

April: Vi åkte på vår sista utflykt precis innan bomben slog ned. Vi hade så roligt att vi grät på vägen hem. Min hud doftade mörkt trä och jag var faktiskt riktigt lycklig och tänkte att kanske skulle allt bli bra ändå och kanske borde man inte alltid lita på sin magkänsla. Det visade sig att jag hade fel. Känslor är alltid att lita på. I Thailand var jag omringad av miljöer så vackra att de tog andan ur mig. Jag träffade elefanter, krabbor, jättesköldpaddor och apor av alla slag. Men skönhet hjälper knappast mot smärta. Jag kände det så otroligt starkt, visste att saker hade förändrats. Att livet skulle tvingas bli annorlunda när jag kom hem igen. Mina sorgsna tankar matchades med fysisk smärta och groteskhet. Blev brännskadad, fick solsting, frossa och utslag i hela ansiktet. Låg inne i mörkret, läste mina böcker och grät mig till sömns. Det var en smärtsam semester. På många sätt. Åkte hem. Förstod på en gång. Det är nu den kommer. Det är nu allt slås i spillror.

Maj: Mitt hjärta brast varje dag, om och om igen. Jag sörjde (gör det fortfarande), och mitt inre skrek åt dig. Men du var döv och ignorant och hörde ingenting. Jag var ensam. Lämnad. Det var bland det värsta jag någonsin varit med om. Och efter ett tag brast det. På gatan, mitt på blanka dagen. Min pansarkusin fångade mig, och det var så skönt. Att få berätta. Att få ramla och bäras en bit av den starkaste man känner.

Juni: Det var tiden i livet då man borde vara som lyckligast. Jag var på bottnen och jag kände ingenting, visste ingenting. Ni förstår, den här tragedin förändrade mig. Den gjorde mig ihålig, cynisk, misstänksam. Och aldrig mer blev jag densamma.


weheartit

§ Ett svar till ÅRSRESUMÉ 2011: APR MAJ JUN

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ÅRSRESUMÉ 2011: APR MAJ JUNC.Wieske.

Meta

