LÖR. 3 DEC 2011. 11:38.

2011/12/03 § Lämna en kommentar

Låter regnet, de fallna löven, kylan och alla de vassa kanterna i den här staden forma mitt yttre. Jag blir mörkare, hårdare, svårare. Ser äldre och en aning slitnare ut, vilket inte gör mig något. Förändrar det mesta som går att förändra på utsidan. Håret, ansiktet, kläderna, naglarna, huden. Är less på mig själv och antar att det är den enda och sanna anledningen. Planerar motiv att rista in i huden och ha dem där för alltid. Kanske kommer jag känna någonting då.

Letar musik som får mig att gråta, skratta, skrika, hurra, mjukna. Försöker mig på sådant ensam nu för tiden och aldrig bland andra. Vill inte träffa människor jag älskar när jag inte kan visa dem det. Så jag håller mig undan. Som så många gånger förut. Den här listan kommer att fyllas på genom hela december. Förhoppningsvis ska den hjälpa mig att komma tillbaka. Jag vill inte att 2012 ska bli en upprepning av det här svarta året.


alienlovesong

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande LÖR. 3 DEC 2011. 11:38.C.Wieske.

Meta

