TIS. 29 NOV 2011. 23:45.

2011/11/29 § 1 kommentar

Dricker kryddigt te och bläddrar i mina några-tusen-sidors-böcker. Njuter svårmodigt och mörk i sinnet av att göra ingenting och känner hur mina organ sakta vittrar sönder. Som tippen på en tänd cigarett. Jag blir till stoft, jag finns inte mer. Allt som är bra med mig är djupt begravet.

Jag är bara ett skal. Ingenting griper mig längre, ingenting får mig till tårar eller ett längre skratt. Ingenting får mig upprymd eller intresserad. Jag bara är. Utan en känsla. Min varelse är stelnad. Jag är fången i mig själv och vet inte hur jag flyr. Vet inte vem jag ska träffa, vad jag ska göra, vart jag ska åka. Alla svängar är fel. Alla vägar kantstötta.

Skogarna är nedtrampade. Doften endast en svag aning. Det enda som är direkt påtagligt är apatin.

Ingenting rör mig längre.
Och mitt hjärtas hjärta är tyst som rymden.

För i rymden finns inga känslor.


weheartit

§ Ett svar till TIS. 29 NOV 2011. 23:45.

  • Linda skriver:

    Jag vill veta om du mår bra, vad du gör, vad du äter, allt!! Jag saknar dig, tänker på dig, vad hände med oss..

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TIS. 29 NOV 2011. 23:45.C.Wieske.

Meta

