TOR. 24 NOV 2011. 23:18.

2011/11/24 § 1 kommentar

Min kusin är ett år äldre nu för tiden. När hon är gammal, då är jag ung i 1 månad och 1 dag längre än henne. Hon har varit bakom mig och bredvid mig och framför mig i hela mitt liv. Backat lite för att ge mig plats att gå min egen väg, men aldrig låtit mig försvinna utom synhåll. Aldrig dömt mina vägval, bara tänkt och rekommenderat. En väldigt klok, lojal och vacker människa. En människa att lita på genom allt. En människa att slåss för och vänta på och ärligt förtjäna. Människan med pansar.

Den enda jag aldrig behövt tvärnita för, springa efter eller snubbla över. Den enda i hela världen som aldrig fällt mig, huggit mig i ryggen, brutit ner mig eller skadat mig. Utan bara, i hela mitt liv, tyckt att jag är komplett som jag är, som jag föddes att vara. Den som utan tvekan hurrat åt mina befriande nedförsbackar och i smyg fällt några tunga tårar över de farligaste motgångarna.

Jag kan nog säga det säkert: Den som många gånger varit det enda lätta i mitt liv. Det okomplicerade. Det självklara, utan vars tillgivenhet jag inte hade existerat.

Allt jag skulle göra för dig.

Världen vet att jag älskar dig livet ut.
(Och om det går som jag vill, även genom livet efter döden).

§ Ett svar till TOR. 24 NOV 2011. 23:18.

  • Karin skriver:

    Hoppas Josephine läser det här. Ja hon är en fin o underbar människa.
    Det upptäckte jag när jag var en vecka i Turkiet med dom.
    Jossan har ett fint o stort hjärta det visade hon mig då.
    Du också Caroline. ÄLskar er mer än ni kan förstå!!!
    Underbart skrivet som alltid.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TOR. 24 NOV 2011. 23:18.C.Wieske.

Meta

