ANTECKNING: MÅN. 31 OKT 2011. 18:57.

2011/11/05 § 2 kommentarer

Någonstans över Frankrike

”Läser böcker om dysfunktionella relationer som får mig att må illa. Flygplanet brummar och vibrerar oavbrutet medan mina lårmuskler smärtar och skriker åt mig att ställa mig upp. Jag ignorerar deras uppmaningar och smygtittar istället fascinerat på alla olika familjer runt omkring mig. På de obekymrade, sovande barnen. På den attraktiva, tatuerade pappan mittemot. Funderar vad alla svarta tecken och siffror som han föralltid inpräntat i vänsterarmens hud betyder. Varför han ville ha just dem, där.

Vad jag förstår verkar han vara en ömsint människa. Hans ögon säger en del men den riktiga historien avslöjas i det mjuka sättet han klappar sina barn på huvudena och låter dem sova på hans axlar. Han ger dem den där speciella förälder-barn blicken. Den som fullkomligt lyser av obegränsad och oförstörbar kärlek.

Jag vill också ha en axel och en blick, tänker jag och känner mig märkligt ensam. Ignorerar snabbt känslan och fortsätter istället min visuella familjevandring. De flesta ser lyckliga ut. Men jag vet att skenet så lätt kan bedra. På några sekunder kan världens lyckligaste relationer slås sönder till spillror. Precis som i mina böcker. Jag har sett det hända flera gånger. Aldrig vackert.

Den finaste linjen har alltid funnits mellan vidunderlig kärlek och total undergång.”


weheartit

§ 2 svar till ANTECKNING: MÅN. 31 OKT 2011. 18:57.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ANTECKNING: MÅN. 31 OKT 2011. 18:57.C.Wieske.

Meta

