LÖR. 22 OKT 2011. 11:53.

2011/10/22 § Lämna en kommentar

Har svårt att leva i det här landet. Svårt att sova, glädjas, sjunga, lyssna, älska. Svårt att trivas och ännu svårare att försöka hålla ihop mig själv så att jag inte faller sönder i pyttesmå bitar. Har mina räddningar, javisst. Men jag vill kunna njuta av livet. Det här är inte platsen för mig längre. Min kropp är trött, mina knogar fulla av svarta sår och mina ögon vattniga och oseende. Det här landet och den här staden och den här vardagen och det här kriget tär på mig. Därför flyr jag iväg till Fuerte en gång till på måndag. Permission. För att läka mina knogar och se något nytt. För även soldater måste vila.

Och kanske, kanske kommer kriget och landet och världen att vara lite mindre hemsk och blodig när jag kommer tillbaka igen.


alienlovesong

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande LÖR. 22 OKT 2011. 11:53.C.Wieske.

Meta

