MÅN. 10 OKT 2011. 23:40.

2011/10/10 § 1 kommentar

Vintern smyger sig på oss nu. När vi tar två steg så tar vintern tre. Oundvikligt. När jag vädrar med min vilddjursnos om nätterna så kan jag känna den isande, uppfriskande och aningen deprimerande doften. Jag känner den långt innan det verkar vettigt. Jag kände den i augusti.

Min vän vintern som jag älskar att hata. Den egoistiska vännen som gör att jag måste skrapa lungorna fri från frost varje morgon. Den tuffa, iskalla, ogenomträngliga och alltför ärliga vintern som finns för att lära oss att uppskatta det vi en gång hade och det vi kommer att ha. Som inte svepande smeker bort tårarna likt den ljumna sommarbrisen, utan istället fryser dem till is och kyler vårat ansikte tills det smärtar så vi skriker. Och efter smärtan kommer avdomningen, apatin, känslolösheten. Den sprider sig in i kroppen tills vi inte kan förnimma någonting alls. Tough love, kallas det visst.

Vintern kommer ikapp nu. Alla vet det. Så gå i ide. Eller se till att lager på lager linda in dig själv i varma känslor. Och slåss mot kölden.


weheartit

§ Ett svar till MÅN. 10 OKT 2011. 23:40.

  • Karin skriver:

    En till vacker text så verklig så man känner allt på sin egen kropp.
    Du måste ju ha en gåva ta vara på den.
    Kom ihåg att du måste vila också om du jobbar så mycket.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande MÅN. 10 OKT 2011. 23:40.C.Wieske.

Meta

