MÅN. 3 OKT 2011. 23:23.

2011/10/03 § 4 kommentarer

Ser oavbrutet på alla möjliga olika romantiska filmer och saknar allt jag inte har. Allt det som jag (i mitt huvud) är den enda människan på hela jorden som inte har, men behöver. Ensamheten har blivit som en sjukdom som sprider sig i kroppen mer och mer för varje dag. Det som är mest förödande är att övergivenheten smyger sig på mig även när jag är bland goda vänner. Jag avundas dem. Känslan bara ligger där i kroppen, konstant.

Jag önskar så innerligt att jag hade någon att fly till. Någon att stanna hos. Någon som intresserar sig för mig, lyssnar, och berättar sina historier tillbaka. Någon med öppna armar och ett lika öppet hjärta. Någon att klura ut, fundera över, falla för.

Det finns ingen här, i den här staden. Ingen jag är intresserad av och ingen som är intresserad av mig. Så jag fortsätter att titta på medan andra hela tiden hittar det jag letar efter. Jag och ensamheten.


loveandotherdrugs

§ 4 svar till MÅN. 3 OKT 2011. 23:23.

  • tea skriver:

    Du är inte ensam. Vi är minst två som känner så där och jag önskar att jag hade något tröstande att säga, men det har jag inte. Hade det varit meningen att man skulle vara med någon hela livet ut, att man verkligen behövde det för att kunna överleva, då hade vi fötts i par. Men jag vet inte. Vissa är nog starkare än andra och klarar sig bra på egen hand. Men jag håller med, det tar emot när man ser på alla miljoner kärleksrullar, ser alla hålla hand på gatan och vara sådär töntigt kära jämtjämtjämt när man själv inte ens kan hitta någon som är liiite intressant. Du är i alla fall inte ensam, även om det kan kännas så ibland!

    SV: Åh jag önskar att jag visste. Jag har så svårt att hitta äkta människor. Det känns som att alla har en begränsad förbrukningsperiod innan de sviker eller lämnar. Måste lära mig att inse sånt innan jag ligger där med besvikelsen i lungorna. Varför lär man sig aldrig?

  • Hanna skriver:

    Hej. Jag intresserar mig för dig. Alltid. När du vill. Och jag saknar dig.

  • Linda skriver:

    Älsklings Jake!!

  • Karin skriver:

    Älskade Gumman du kommer att hitta någon du med när tiden är inne.
    När man minst väntar sig det så händer det.
    Dessutom är det ingen garanti att inte känna sig ensam fast man är två.
    Det är nog värre att känna sig ensam när man inte borde vara det för man är två.
    Älskar dig alltid!!!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande MÅN. 3 OKT 2011. 23:23.C.Wieske.

Meta

