FRE. 23 SEP 2011. 03:46.

2011/09/23 § 1 kommentar

Vissa stunder är och har varit mycket speciella och viktiga för mig. Magnifika men ändå vardagliga, lugna, till synes obetydliga stunder då jag känt att ”nu lever jag, nu stoppar jag tiden och stannar här för evigt”. Stunder som gör livet värt att tampas med.

När berusningen börjar klinga av och jag och Pandan sitter nere i hennes källare, röker och lyssnar på M. Horns nya tills solen går upp. När jag och Cilla tar våra promenader och gör våra blinkningar. När alla har gått hem från kontoret och jag sitter ensam kvar, dricker mitt citronte, nynnar för mig själv och fantiserar om hur livet kunde ha varit. När jag och pappa åker i full fart på autobahn, vevar ner rutorna på bilen, sätter på hans gamla rockmusik, tar en cigg och sjunger med så högt vi bara kan. När min Pansarmänniska bara är där och lyssnar och faktiskt på riktigt finns. När jag äntligen, 6 timmar senare är klar med att maniskt städa varenda vrå av mitt rum och tänder doftljus, tar Cilla under armen, bäddar ner oss i sängen, känner mig stolt och beundrar den extraordinära utsikten. När Alva ger mig blicken 3 sekunder innan hon blir gris. När jag kommer till ett nytt land, andas in den obekanta doften och minns den för evigt. Eller när jag kommer till ett bekant land, andas in och minns doften med ett leende som om det var igår. Innan jag och Bambi börjar städa, när vi sitter på våra o så vana stolar och pratar om allt som är viktigt, även de jobbiga sakerna. När jag varje natt går ut för att ta den sista ciggen och tvingas stirra på månen för att den är så magiskt vacker och får mig att känna att ingenting är omöjligt.

I de stunderna. Då lever jag.


cwieske

§ Ett svar till FRE. 23 SEP 2011. 03:46.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande FRE. 23 SEP 2011. 03:46.C.Wieske.

Meta

