FRE. 2 SEP 2011. 04:56.

2011/09/02 § Lämna en kommentar

Är det fel att sakna? Borde man inte det? Så fort känslan kommer krypandes tränger sig skuldkänslor före. Klara dig själv. Saknad måste förtjänas, precis som allting annat. Mes.

Jag har så otroligt svårt att lita på människor. Gör ett misstag och mitt förtroende kommer för all framtid att vara lite skadat i kanten. Ord betyder ingenting. Bjud in mig. Visa mig. Håll i mig. Slåss för mig. Hur ska jag annars kunna tro på vad du säger?

Nuet är föränderligt. Allting blir annorlunda, gör skillnad. Människor försvinner. Viktiga, o så viktiga människor springer iväg åt olika håll och kommer aldrig mer igen. Man ser inte skymten av dem, hur gärna man än vill. Nästan som att döden tagit dem, nästan så känns det. Av dem som stannar kvar bygger många upp murar med tiden. Murar omöjliga att rasa. Nya människor där innanför, bättre människor. Det bara blir så, antar jag.

Få utanför familjen stannar kvar tills döden skiljer en åt. Varför är det så? Varför får man inte välja? Bestämma att ”vi ska ha varandra till slutet”? Varför måste alla försvinna?

Jag tror att innerst inne vet jag redan hur det här kommer sluta. Men jag håller tyst om det för folk har sagt till mig att innerst inne kan ha fel ibland. Sällan, men det har hänt för vissa, det har det. Därför är ingenting varken säkert eller skrivet i sten. Jag försöker att inte gissa, hoppas, be, tro, grubbla. Det spelar ingen roll om jag gör det. För den enda som kan ändra på något är ändå bara tiden.

Och tiden är en likgiltig jävel.


circusboygotlonely/tumblr

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande FRE. 2 SEP 2011. 04:56.C.Wieske.

Meta

