SÖN. 28 AUG 2011. 19:24.

2011/08/28 § 1 kommentar

Jag är en mjuk människa. Jag tycker det. Om man lär känna mig så vet jag att det märks. Jag kan böja mig åt alla möjliga olika håll för människor jag älskar. Till och med för människor jag inte borde älska men tvingas att bry mig om ändå. Jag kan böja mig tills ryggen knakar och vrida mig tills kroppen går ur led. Jag kan till och med tvinga mig själv att gå av på mitten. Tro mig, det har hänt några gånger att jag gjort det. Men det finns en sak jag lovade mig själv i 12-års åldern att aldrig någonsin acceptera från någon. Och jag står fast vid det. Med rak rygg och pansar in i benmärgen står jag för evigt stenhårt fast vid det. Ingen i hela världen kan få mig att svikta när det kommer till den (av personliga anledningar) hemliga, giftiga ingrediensen som omedelbart får min gryta att koka över och mig att vända om och med raska steg gå åt motsatt håll. Ingen.

Genom åren har denna enda järnregel gjort så jag hamnat i en del frustrerande och ofta väldigt sorgliga situationer. Många människor har jag lämnat bakom mig, gått ifrån. Några sprang andfådda ikapp mig en tid senare. Men bara några.

En djupt älskad ung man, x antal vänner och bland dem den äldsta vännen jag någonsin haft, min egen pappa. Och kan jag lämna dem, då kan jag lämna vem som helst.


weheartit

§ Ett svar till SÖN. 28 AUG 2011. 19:24.

  • Karin skriver:

    Du är ingen mjuk människa Caroline.Du är en stark människa med ett stort varmt hjärta och sådana människor kan ibland utnyttjas av vänner.
    Du ska stå fast när du känner så. Älskar dig det vet du!!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SÖN. 28 AUG 2011. 19:24.C.Wieske.

Meta

