TOR. 25 AUG 2011. 23:10.

2011/08/25 § Lämna en kommentar

Flyr in mer och mer i böckernas värld. Beställde 2 nya idag, nästan alla andra är utlästa. Låt de gamla drömmarna dö av magiske John Ajvide Lindqvist och novellsamlingen Babian av Naja Marie Aidt. Känns fint. Just nu läser jag en underbar bok som världens bästa lärare tipsade mig om: Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren. Synnerligen speciell. Både boken och läraren.

Funderar för mycket som vanligt. Söker efter spänning, nya människor, nya relationer. Det gamla är för utnött och det nya är vackert skrämmande. Mitt emellan vore bra.

Använder min svarta hund som ett substitut för någon annan. Vi ligger nära varandra och sover i min säng. Ibland sniffar jag på hans sträva päls. Han luktar människa. Det har alltid förundrat mig. Även hans ögon är extremt mänskliga och levande. Virvlar av kastanjebrunt. Trots hans hetsiga och irriterande sätt är han ändå en bra kompanjon. En vacker och lojal varelse. Det ska han ha klart för sig.

Och hans snarkningar vaggar mig och mina böcker till sömns.


weheartit

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TOR. 25 AUG 2011. 23:10.C.Wieske.

Meta

