MÅN. 8 AUG 2011. 00:50.

2011/08/08 § 1 kommentar

Jag tror att världen måste lära sig när det är dags att släppa taget. Märker hela tiden hur människor runt omkring mig verkar ha svårt för detta. Alla på sina olika sätt. 15 eller 50 spelar ingen roll, det verkar vara en av de svåraste läxorna att lära sig i livet. Ta det här på rätt sätt nu, jag vet inte mycket om världen och alla dess människor. Men jag är observant. Ser detaljer i både möjliga och omöjliga situationer. Lägger dem på minnet.

Låt ingen tortera er. Ta det inte. Vissa människor låter sig själva bli besvikna och sårade gång på gång, utan att lära sig någonting alls. Låt det inte gå över din gräns, och om det skulle råka göra det ändå, slå tillbaka. Putta bort det. Hårdare och hårdare. Ta i allt vad du kan för att få bort det onda. Knuffa och knuffa tills det snubblar tillbaka på sin sida av kritstrecket och vänd sedan ryggen till.


circusboygotlonely

Vissa människor är det inte meningen att man ska ha kvar hela livet. Man måste inse när det inte finns något mer att hämta och inget mer att ge. Helt enkelt – man måste kunna släppa taget. Och det betyder inte att hårda ord och knytnävar bör användas i onödan. Ett ”Tack för vår tid. Vi har förändrat varandra till det bättre, men nu finns det inget mer att hämta här. Vi träffas igen, om det skulle förändras.” räcker bra. Mer än så är inte nödvändigt. Sen skiljs man med ett leende och kanske några tårar på kinderna och litar på att livet för en samman igen någon gång om det är så det är menat. Det ligger något enormt vackert i att lära sig detta.

Man går vidare, fyller hålet med annat tills det läker av sig självt. Tror det oftast är lättare (och behagligare) än vad människor får för sig. Världen är en tuff och svår plats, jag vet det. Men låt oss konfrontera rädslan, vara modiga och inte göra det värre än vad det är. Det är bara du som vet vem du är och vad du behöver, så enkelt är det.


weheartit

§ Ett svar till MÅN. 8 AUG 2011. 00:50.

  • Karin skriver:

    Vilken text min älskade Carro. Ibland tycker jag du är klokare än jag, fast jag har levt längre. Hur kan det komma sig? KRAAAAM!!!!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande MÅN. 8 AUG 2011. 00:50.C.Wieske.

Meta

