Ó IV

2011/07/14 § Lämna en kommentar

(alla dessa färger i en vind)

jag vill samla mina vänner vindarna
låta dem smeka mina kinder och lyfta mitt huvud, surfa på deras starka ryggar, få dem att blåsa in frihet i de sköraste av lungor, låta mig bäras som om jag inte vore tyngre än en fjäder

jag vill bo i den största tornadon
ha väggar av extremluft virvlandes runt mig, hata och älska spänningen och smärtan de gånger den vassa sanden kommer mot mig och river bort allt det gråa på min hud, ta vara på alla människor som sugs in med mig, vara instängd men samtidigt exceptionellt fri

jag vill känna att jag lever
sväva fram över jordens alla landskap, leka kurragömma med orkanerna, skapa tromber när frustrationen tar mig i sitt stålgrepp, be passadvindarna vagga mig till sömns varenda kväll medan vindpust efter vindpust skriker ut sina vinande sorger

men mest av allt vill jag bara andas syre igen


weheartit

(Ó IV på Poeter.se)

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ó IVC.Wieske.

Meta

