FRE. 8 JUL 2011. 00:29.

2011/07/08 § Lämna en kommentar

Det förgångna kommer alltid ikapp en tillslut. Oavsett hur snabbt man rör sig framåt. Och med det förgångna kommer den förmodade framtiden, den halvsuddiga filmen som spelas upp i huvudet och visar en själv om 1, 20, 70 år. Mycket tragiska bilder.

Jag måste hitta min plats. Jag bara måste göra det.


Jag tror att de som känner mig bäst av alla är de som låtit mig lutas på dem under alla mina perioder i livet. De som älskat mig villkorslöst hur jag än varit, för de har, under alla dessa år känt till min innersta kärna, de har sett den och de vet att den alltid kommer förbli densamma oavsett tid och rum.

Många av de här människorna träffar jag sällan. Men jag tror inte det gör så mycket, för varje gång vi ses är vi alltid fortfarande vi. Även 5 år senare. Det närmsta jag någonsin varit min plats är när jag varit med dem.

Nu var det allför längesen jag träffade många av dessa fjärran människor. Och jag har börjat tappa greppet. Glömt. Och tänkt ”Finns det verkligen någon som jag? Som kan förstå hur och varför jag känner, varför jag är jag?” Jag ägnar en stund åt intensivt tänkande och sedan kommer dem till mig. En efter en dansar de in i mitt medvetande, dessa oförglömliga människor.

Och sedan minns jag, att även fast ni är ovanliga och väldigt speciella, så finns ni ju. Utspridda överallt. Och alla tänker ni på mig så som jag tänker på er. Och ni känner. Ni förstår.

Det är omöjligt att vara helt oförstådd och ensam. För finns det en, ja då finns det flera.


unknown/weheartit

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande FRE. 8 JUL 2011. 00:29.C.Wieske.

Meta

