TIS. 17 MAJ 2011. 01:45.

2011/05/17 § Lämna en kommentar

Min farmor lärde mig om värme. Min högstadielärare lärde mig om mod. En artist lärde mig om frihet. Tre filmer lärde mig att blicka bakåt med ett leende. Ett ex lärde mig om sann förälskelse. Min katt lärde mig om förståelse. Min kusin lärde mig om lojalitet. Mina ljushåriga vänner lärde mig om samhörighet. Mina andra vänner lärde mig att min rygg aldrig är fri. En varg lärde mig om försvar. Min pappa lärde mig om ödmjukhet. Den vita hunden lärde mig om ansvar. En gammal flamma lärde mig om kontroll. En främling lärde mig om respekt. Min plastpappa lärde mig att blod inte alltid behöver vara tjockare än vatten. Mina syskon lärde mig om kärlek. Mina skosnören lärde mig om originalitet. Min mamma lärde mig om styrka. Musiken lärde mig om vikten i att vara ärlig. Min mormor lärde mig att jag aldrig kommer vara ensam. Min gammelmormor lärde mig att man inte kan försvinna. Mina motgångar lärde mig att aldrig backa bakåt. Gymnasiet lärde mig om andning. Min dagisfröken lärde mig om sång. Min moster lärde mig att jag klarar mig. Vinden lärde mig att se klart. En bilolycka lärde mig att ta vara på det jag har. En gammal barndomsvän lärde mig att äkta känslor alltid sitter kvar. Två poliser lärde mig om blindhet. Elden lärde mig om försiktighet. Min ena förälders ex-flickvän lärde mig om vänskap. Skogen lärde mig om magi. Det var inte mycket jag lärde mig själv.

Och jag är så tacksam, det ska ni veta, ni som lever. Ni gjorde mig.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TIS. 17 MAJ 2011. 01:45.C.Wieske.

Meta

