TOR. 17 FEB 2011. 00:00.

2011/02/17 § 1 kommentar

Man ska låta livet ha sin egen gång.

Som mitt hjärtas mormor och hennes hjärta alltid sagt: ”Släpp in människor. Låt dem komma nära, men inte så nära att du berörs av varje steg de tar, varje andetag de pressar fram. Inte så nära att de, på bara ett ögonblick, kan rasera hela dig”.

När jag säger att det är svårt, så säger hon att hon vet det, men att det är någonting som såna som vi måste lära oss för att kunna överleva. Vi är ganska lika, jag och min mormor. Fast hon är mycket klokare och lite rynkigare än mig. Och hon liknar inte någon annan jag känner. Hon är extremt viktig, vi har varit bästa vänner så länge jag kan minnas. Och så skall det förbli. Alltid.

§ Ett svar till TOR. 17 FEB 2011. 00:00.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TOR. 17 FEB 2011. 00:00.C.Wieske.

Meta

