ÅRSRESUMÉ 2010: OKT NOV DEC

2011/01/02 § 2 kommentarer

Oktober: Flyttade till nästet och stannade där hela oktober. Var otroligt irriterad och frustrerad. Mådde skit, men mina oslagbara vänner tog hand om mig. Och C gav mig en egen hylla i garderoben. Det var en tuff månad. Hade ingen tid till någonting trots att jag inte gjorde mycket alls. Var utmattad, less på livet. Hade inte ens tid till dig. Men jag trodde på att uppehåll kan göra en gott och det gjorde det också. Jag började sakta men säkert lita på dig igen. Det gick i snigelfart, men det gick åtminstonde. Drack mig in i dimman på Saints med brudarna, försökte att tänka på annat. Försökte att vara glad. Det gick sådär. Lyssnade på Tom McRay och hängde på EC tills det värsta var över. Saknade mina syskon något fruktansvärt. Satte i blodröda linser och huggtänder. Och åkte tillslut hem igen.

November: Praktikmånad. Hade höstlov och praktiserade sedan i 3 veckor. Var jävligt trött hela tiden. Läste ut 3 böcker och laddade ner extremt många filmer som jag plöjde igenom. Hade migrän i flera dagar för jag tänkte så mycket. Pratade med A och berättade allt han missat. Konstig känsla. Du förklarade allt du kände, och jag trodde på dig. Trots allt, så gjorde jag det. Sedan fyllde J år. Min älskade kusin. Och jag hade världens bästa utekväll. Det var så skönt att för en gångs skull bara ha roligt och inte tänka på massa annat. Jag var stabil. Jag var ok. Och jag visste att det skulle bli bättre.

December: Hela december drömde jag om något bättre. Jag höll mig till min fantasivärld samtidigt som jag hade jävligt roligt i den vanliga världen.  Och du höll vad du lovat. Allt var annorlunda. På alla bra sätt som fanns. För första gången i mitt liv lärde jag mig att helt och hållet förlåta någon. Jag glömmer fortfarande aldrig, men jag förlät dig. Det hade varit fel av mig att inte göra det. Du hade redan bevisat så mycket. Det vi är för varandra är något som bara vi vet. Och jag älskar det. Festade mycket och hårt i december och när klockan slog tolv på nyårsafton låg jag med E på marken och skrattade/pussades om vart annat. Allt var bra. Bättre än det någonsin varit.


weheartit

§ 2 svar till ÅRSRESUMÉ 2010: OKT NOV DEC

  • Karin skriver:

    Å,gumman vilken läsning. Har läst alltihop.Du borde skriva en bok det har jag ju alltid sagt. Undrar bara vem som du syftar på om dina starka känslor.
    Älskar dig så jättemycket. Hoppas du vet det.
    En sak är ju inte bra och det är att dricka för att döva. Det fungerar ALDRIG tro mig jag vet.
    KRAMAR!!!!!

  • sarah skriver:

    fint skrivet, hela resumén. skriv en bok vettja!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ÅRSRESUMÉ 2010: OKT NOV DECC.Wieske.

Meta

