ÅRSRESUMÉ 2010: JAN FEB MAR

2011/01/01 § Lämna en kommentar

Januari: Jag var ung och dum i huvudet. Storhets i mig själv kan man nog kalla det. Jag trodde att jag visste vem jag var, varför jag var den jag var, men det gjorde jag då sannerligen inte. Kärleken var lätt för mig, på ytan. Och vargen nafsade mig i hälarna vart jag än gick. Synd att jag inte förstod det just då. Utsidan ändrades dramatiskt för att spegla den nya insidan jag fått. Ett smart drag, måste jag säga. Jag passade in hos människor som jag nu växt ifrån ganska rejält, och med dem sprang jag runt varje helg och njöt av virrvarret som ju egentligen bara var ett skal av kärlek och clean vodka-berusning.

Februari: Februari small till rejält. Ett livligt rådjur rusade in i bröstet på mig och en ståtlig örn cirkulerade sakta över mitt huvud innan den satte klorna i alla, även de kallaste, kanter av mitt hjärta. Dem gjorde mig modig. Jag stärktes av glansen från mitt röda hår och den främmande söta lukten av nya caféer. Jag talade i gåtor, ofta flera på rad, och hade ingen aning om själv vad jag menade. För jag visste inte än, jag visste ingenting. En skugga av det jag trodde. Rädslan var ständigt över mig. Jag slog tillbaka, men jag kände den ändå ständigt i magen och i mitt hjärtas hjärta. Det var sorgen som närmade sig.


circusboygotlonely

Mars: Rasad. För smärtsamt och svart för att tänka på, eller ens minnas.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ÅRSRESUMÉ 2010: JAN FEB MARC.Wieske.

Meta

