ÅRSRESUMÉ 2010: APR MAJ JUN

2011/01/01 § 1 kommentar

April: Tvingades att bygga upp mig själv igen. Fick låna både vingar och horn. Rusade i skogen. Slog i betong. Ramlade ned på knä i iskallt havsvatten och skrek. Jag skrek och skrek när allt annat var tyst. För att inte gå under. Jag klarade inte av att vara ensam så jag höll mig till Bambi mest hela tiden. Hon bar mig överallt. Ibland var jag rädd att jag skulle krama sönder henne om nätterna. Jag grät och grät och mellan tårarna försökte jag skapa mig en personlighet igen. Enda anledningen till att jag lyckades var för att du kom tillbaka. I mina ögon var du vidrig. I mina vänners ögon också. Men du kämpade för mig, du vägrade ge upp. Du tände hoppet på gott och ont. Jag var inte blind, det var mitt eget val. Jag skulle säkert ha klarat mig utan dig, men jag ville inte det. Du var en jävla idiot på ett helt annat sätt än alla andra. Och när du kom tillbaka så straffade jag dig för det. Fortfarande ingenting jag ångrar. Smärtan gjorde att jag började skriva. Sorgen inspirerade. Och jag blev jag.


circusboygotlonely

Maj: Livet blev lättare. Du var annorlunda och jag lärde mig att lyssna på musik igen. Jag lärde mig att dansa, att sjunga och att skriva om vackra saker tillsammans med de groteska. Jag tog långa nattpromenader vid havet och tillät mig själv att andas. Diskuterade poesi med AK, diskuterade kärleken och hatet med A, rökte vattenpipa och funderade många timmar över vad som borde göras. Lyssnade på mitt hjärta, men det hade knappt fått tillbaka rösten ännu. Lugnad somnade jag natt efter natt medan dess viskande sånger fyllde mina drömmar. Hoppades något så in i helvete.

Juni: Tatuerade mig för att bevisa för alla att jag menar det jag säger. Sparade pengar till resan som jag aldrig skulle ångra. Tog mod till mig och släppte in dig. Det var bland det svåraste jag gjort. Ibland när det blev alldeles för jobbigt tog jag pauser och försvann in i mig själv. Du försökte ständigt nå mig och övertyga mig, få mig att lita på att det var som du sa. Jag älskade dig mer än någonsin förut. Ändå kunde jag inte tro på dig, hur mycket jag än försökte. När det blev för mycket flydde jag till Stockholm. Gick på smyg-världspremiär och fick hopp på nytt. Kunde känna livet strömma i mig igen.

§ Ett svar till ÅRSRESUMÉ 2010: APR MAJ JUN

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ÅRSRESUMÉ 2010: APR MAJ JUNC.Wieske.

Meta

