JAG ÄR EN DRÖMMARE SOM VARJE DAG STÄLLS INFÖR VERKLIGHETEN

2010/12/05 § 2 kommentarer

Realisterna kallar mig för drömmare. Och jag antar att det är en del av sanningen.

Ja, jag drömmer om en bättre värld. För det jag sett av den här världen räcker inte för mig. Den är för liten, för lat, för fantasilös. Jag drömmer om en värld fylld av enorma drakar och vackra vidunder, otroliga magiska krafter, okända planeter, svävande berg och brinnande vatten, sjungande träd och talande djur. Jag drömmer om en värld där flera olika släkten lever tillsammans, inte bara trångsynta, tråkiga människor. Jag drömmer om vassare tänder, större styrka och skarpare sinne. Mäktiga konungar, främmande språk, magiska fraser, komplicerade bugningar, speciella hälsningar. Jag drömmer om trolldom och kärlek och vänskap och glädje på en helt annan nivå en det som finns här idag.

Ändå tror jag på att det finns magi i världen, även fast vi inte kan se den som vi kan i filmerna. Jag kan känna puffen i ryggen och handen på axeln, och sedan när jag vänder mig om finns inget synligt där. Jag kan ibland känna känslor som inte bor i mig, utan i min omgivning och inte alltför sällan kan jag faktiskt höra hur skogen viskande ger mig råd. När jag ser in i vissa ögon så ser jag miljontals massa saker. ”Jag ser dig”, men säger aldrig något, för jag vet att ingen skulle förstå.

Jag gömmer mig inte för verkligheten, jag bara uppfattar den på ett annorlunda sätt än de flesta. Ett sätt som både gör den mycket vackrare och mycket eländigare. Tror faktiskt aldrig jag har träffat någon som mig själv, någon som känner likadant, någon som delar samma verklighet. Det är sorgligt och extremt frustrerande ibland, men det är bara så det är och det går inte att göra någonting åt. Det är verkligheten.

En del av mitt chimärliv (som dock är lika verkligt som både du och jag) i andras bilder:


weheartit/unknown

§ 2 svar till JAG ÄR EN DRÖMMARE SOM VARJE DAG STÄLLS INFÖR VERKLIGHETEN

  • Tessla skriver:

    Jag älskar hur du tänker! Det är alltid beundransvärt när människor tänker bortom det som verkar finnas just nu, som vågar önska.

  • Karin skriver:

    Vilken text. Det är som om du levt tidigare i ett annat väsen. Kanske är det så.
    Älskar dig.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande JAG ÄR EN DRÖMMARE SOM VARJE DAG STÄLLS INFÖR VERKLIGHETENC.Wieske.

Meta

