LÖFTET OM LIVET EFTER DÖDEN

2010/11/29 § 1 kommentar

en drömmare
i en annan verklighet

ska jag ge mig själv en sista chans
eller ska jag släppa det jag ägnat
tusen fallna tårar?

ett chimärliv
som blir verkligt
när jag gråter

för att lyssna till dina andetag
är egentligen bara
att ligga anfådd i sängen

och önskedrömma


bara lova mig en sak

svär

svär vid örnens vingar och hjortens horn
svär vid vinden och gräset och varenda stjärna på hela den mäktiga himmelen

att oavsett vad

oavsett vad –
aldrig någonsin låta din glömskas gråa slöja falla över mig

inte ens
efter det att ditt kranium splittrats
av en kula som färdats 400 meter
på en sekund


weheartit

(Löftet om livet efter döden på Poeter.se)

§ Ett svar till LÖFTET OM LIVET EFTER DÖDEN

  • julia skriver:

    Tack för att du är du och får mig att någonstans se ljus i en mörk tunnel. Tack. Jag drar mig upp igen. Någon gång.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande LÖFTET OM LIVET EFTER DÖDENC.Wieske.

Meta

