MÅN. 27 SEP 2010. 14:54.

2010/09/27 § Lämna en kommentar

Effekten av att ständigt vara medveten om vad man inte har:

Slutade gråta för ett tag sedan. Det är som att jag inte känner längre. Glömmer allting. Slutade gråta, slutade känna, slutade vara, slutade bry mig. Och rösten som ekar i mitt huvud: Vad ska jag göra nu? Jävla musik. Men lyssna på mig, vad fan ska jag göra nu?

Önskar jag hade någon på ryggen. Någon som jag älskar. Som var liten och som jag kunde bära med mig överallt. Närhet. Hela tiden. Det hjälper inte att sova med någon en natt, eller en helg, eller en vecka. Inte ens med EC. Jag behöver oavbruten kontakt. Krama mig. Krafsa in naglarna i mig. Limma fast mig i dig. Gör mig till din. Så känner jag. Med många utropstecken. Ja, önskar att jag hade Tilde på ryggen. Istället för panik. Så vad ska jag göra nu?

(Tittar på min blomma där hon sitter och skriver de vackraste av texter till mig). Hon är för tung för att bära runt på, hon är ingen vanlig lilja. Men så lätt ändå på något vis. Inuti.

Punkt. Punkt. Punkt.

Som jag saknar min fontän. Och min musik. Och min varg. Men med mig förändras ju allting. Fontänen slog jag sönder för ganska många kvällar sen. Musiken glömdes bort med spillrorna på marken. Minns inte ens orden längre. Äckligt av mig. Och vargen, min varg… ”har aldrig någonsin i mitt liv velat bli en mördare”. Men så blev jag ju det ändå. Jag är så ledsen.

Jag svär. Jag svär, jag svär, jag svär, jag svär. Det värsta som finns i hela världen är distans. Ni andra får ju iallafall se mig medan jag går under.

Ekot, rösten. Tro på mig. Vad ska jag göra nu?


weheartit

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande MÅN. 27 SEP 2010. 14:54.C.Wieske.

Meta

