SÖN. 19 SEP 2010. 23:59.

2010/09/19 § 1 kommentar

Delar av oss som jag sörplar upp:

Ligger i soffan. Dricker exotiskt te. Tittar på någon romantisk skitfilm på tv. Hatar romantiska skitfilmer. Har Ulla och Åke på repeat och försöker andas trots smärtan. Ja, lungorna krymper och det gör ont i hjärtat igen. Jag har blivit så pass ärlig.

Sista chansen nu. Men det spelar ingen roll. För jag kommer aldrig någonsin att ändra på någon annan för min egen skull. Bara så att tellus vet det. Du är du och jag är jag och vi är vi och det var det. Ingen är perfekt, men vissa delar av människor är mer perfekta än andra. Felet med mig är det jag lever efter: gjort är gjort och gjort glöms aldrig. Och sedan görs gjort igen.

Du vet, jag känner ett otroligt hat mot vissa delar av mig också. Till exempel avskyr jag den där delen som bara vet saker. Som tar ut olyckan i förskott men som alltid har rätt. Som innebär sorg men styrka. Undergång men skyddsnät. Nätet som räddar livet från att slå ihjäl sig.

Blir bara så less på mig själv. Men antar att när allt annat varit ostabilt så vill man stabilisera det man faktiskt kan göra någonting åt (framtiden) så mycket som möjligt. Jag behöver stabil. Ingenting fungerar annars. Jag måste vara säker. Nu.

Ni ska veta hur ont det gör att älska någon man inte litar på för 5 lira.

(Och till Hanna: nu fryser jag sådär igen).

§ Ett svar till SÖN. 19 SEP 2010. 23:59.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SÖN. 19 SEP 2010. 23:59.C.Wieske.

Meta

