FÅ MITT HJÄRTA SLUTA RÖKA

2010/08/26 § 1 kommentar

jag ska aska på ditt land
fimpa på dig

och sedan trampa sönder

allting:

ditt glömska minne
ditt komplicerade förhållningssätt till nya ting
(även ting som aldrig var)
ditt batteridrivna hjärta

hela din värld:

stampa
krossa
förgöra

till ruiner

utan en skråma på mig
– jag fanns ju aldrig där

men undrar ibland;

var jag någonsin ens
nära dig?

så, min älskade,

den sista glödande cigaretten
sparade jag

för dig

och hatet
och ilskan

och för rädslan
att (bara) vara
luften som du andas

kanske drömde jag
att om nikotinberondet försvann

så skulle alla andra beroenden (läs: bördor) på samma sätt
ramla av mina axlar
för att aldrig mer tas upp igen

felaktigt

du är kvar

och jag röker 4 cigg
på under 7 minuter


cwieske

(Få mitt hjärta sluta röka på Poeter.se)

§ Ett svar till FÅ MITT HJÄRTA SLUTA RÖKA

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande FÅ MITT HJÄRTA SLUTA RÖKAC.Wieske.

Meta

