RE:J

2010/07/15 § 2 kommentarer

(+ 1 månad 1 dag)

när jag tittar upp
så ser jag ingen himmel
inga moln
för hon är så stor
och så jättehögt upp
ändå har hon aldrig någonsin
sett ner på mig

”…den större människan…”
omedvetet pratar hon om sig själv ibland


hela tiden har jag sagt
”önskar jag hade en storasyster”
förlåt mig igen för det, världen
för sen kom jag ju på
att jag alltid haft just en sådan
vid min sida

hela mitt liv
hela min tid

och det är precis likadant nu
som när vi var små
clowner
1, 2
du, jag

fast något äldre

av alla åren
tillsammans

(Re:j på Poeter.se)

§ 2 svar till RE:J

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande RE:JC.Wieske.

Meta

